piątek, 21 października 2016

Wychowana w patriotycznej atmosferze zapragnęłam po upływie lat napisać o moich rodzinnych stronach – wsi Bodaczów. Powróciłam więc we wspomnieniach do czasów dzieciństwa, młodości, do chwil radosnych w życiu moim i mojej rodziny, a także do tych smutnych nie tylko w naszym domu, ale w całej wiosce – mam na myśli okupację. Urodziłam się wprawdzie po wyzwoleniu, ale z opowieści Rodziców i najstarszych mieszkańców Bodaczowa wiem jak trudny i bolesny był to czas. W ten sposób po wielu latach gromadzenia wspomnień, wycinków prasowych, relacji różnych ludzi zaczął w moim sercu i umyśle rodzić się plan napisania o rodzinnej, drogiej mi wiosce.
- tymi słowami rozpoczyna swoje wspomnienia Wanda Pomarańska z Bodaczowa.


Książka „Zapisane w pamięci. Kartki z dziejów Bodaczowa i okolic” to zbiór opowieści mieszkańców tytułowej wioski oraz sąsiednich miejscowości. Osobą, która zadała sobie trud, by owe opowieści zebrać jest jedna z nich – urodzona, wychowana i zamieszkała w Bodaczowie Wanda Pomarańska.
Autorka oprowadza nas po swej rodzinnej okolicy. Jest jakby przewodnikiem, który także ma wiele do opowiedzenia. Snuje historię swojej Małej Ojczyzny przez własny pryzmat. Promocja prezentowanej książki odbędzie się w listopadzie w Miejskim Domu Kultury w Szczebrzeszynie. Tymczasem zapraszam do wysłuchania audycji - rozmowy którą przeprowadził Łukasz Kot z Autorka - Wandą Pomarańską.

Katolickie Radio Zamość, poniedziałek (24 X) 11.15 i 15.40

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz